For English version please press here

Betalning- & leveransvillkor

Version 2022:1 gäller från och med den 1 Januari 2022.

PerMånad.se drivs av LeaseCloud AB – din specialist på finansiering för småföretag. LeaseCloud AB erbjuder leasing till aktiva företag – från enskild firma till aktiebolag, skola och kommun. Vi använder oss av flera finansbolag för att kunna erbjuda bästa möjliga service. Alla priser i denna shop är exklusive moms.

Beställning

Beställning av produkter sker via www.permanad.se

Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du självfallet rätt att avboka din order. Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager, om maxantal per kund överskridits eller vid tekniska fel.

För specialbeställningar av ej lagerförda produkter gäller särskilda bestämmelser. Det går inte att annullera beställningen. Produkterna har ingen returrätt. Som specialprodukt räknas bland annat beställningsvaror, artiklar som bara går att få direktlevererade från leverantör eller skräddarsydda produkter som ej är lagervara.

Transport och frakt

Leveranser sker fraktfritt.

Leverans sker i regel inom 1-3 dagar (vardagar) från att beställning bekräftats. I de fall en vara inte finns i lager utan måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara längre. Exempel på detta är en specialkonfiguration av en dator som måste byggas i fabrik efter lagd order. Information om leveranstid finns angivet vid beställning samt ges via vår chatt.

PerMånad levererar endast inom Sverige. Vi samarbetar med de flesta stora leverantörer såsom Apple, Tech Data, Ingram Micro, ALSO, Kameradoktorn och Dustin.

Skulle någon av de produkter som beställts inte finnas på lager och ha längre leveranstid än övriga produkter kan i vissa fall flera leveranser ske.

Transportskador

Ni uppmanas att vid mottagandet kontrollera godsets skick och antal. Synlig skada eller brist skall omedelbart anmälas till aktuell transportör. Om fraktskadan är synlig på det yttre emballaget är det viktigt att du påpekar detta vid mottagandet av paketet. För att reklamationen mot Posten ska kunna hanteras korrekt måste du spara emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen. All typ av transportreklamation MÅSTE göras senast 5 dagar efter leverans till kunden.

Pris, betalning

Permånad.se redovisar priser exkl. moms då vi vänder oss till företag. 25% moms tillkommer på priset.

Vi erbjuder leasing på 12, 24 eller 36 månader. I dagsläget kan man inte köpa med kort eller köp mot faktura.

I slutet av avtalstiden kan du välja att uppgradera till nya modeller, lämna tillbaka utrustningen eller köpa loss den till ett så lågt pris som 8-12% av värdet. Avtalet löper vidare så länge som du använder produkterna, eller tills att du väljer att avsluta det via Mina Sidor. Din stöld- och skadeförsäkring samt tillgång till chattsupport gäller så länge som avtalet är aktivt.

Garanti och reklamation

Vi strävar efter att du som kund skall känna dig trygg när du handlar hos oss. Därför erbjuder vi mycket förmånliga garantivillkor. Garantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Vi ger dig 1 års garanti på de flesta produkter i vårt sortiment. I de fall tillverkaren lämnar en längre garanti, erbjuds du självfallet samma garantilängd. Förbrukningsvaror samt tillbehör som t ex projektorlampor, batterier och laddare följer tillverkarens garanti som kan vara kortare än ett år.

Misstänker du att det är fel på din vara som är inköpt på www.permanad.se så kontaktar du oss via chatt, mail eller telefon. Produktgarantin för LCD/Plasma-skärmar ges med förbehåll för pixelfel. Vid pixelfel hänvisar vi till tillverkarens pixelgaranti, vilka skiljer sig från produkt till produkt.

Innan en garantireparation eller ett garantiutbyte kan godkännas behöver vi eller någon av våra samarbetspartners undersöka produkten. I det fall produkten inte är behäftad med ett garantifel, utan ett så kallat handhavandefel (inkluderar felaktigt inställd produkt, skada som beror på oaktsamhet mm), har vi eller serviceverkstaden rätt att debitera dig för undersökningskostnaden. Fraktkostnader och hanteringsavgifter tillkommer. Vi har mycket omsorgsfullt valt ut våra samarbetspartners och erbjuder rikstäckande service för att ge dig som kund ett förstklassigt garantiförfarande.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella fel avseende uppgifter om pris, produktbeskrivning, bilder etc. påverkad av tekniska eller mänskliga fel. Vi försöker naturligtvis ha så bra och korrekt produkt- och bildinformation som möjligt på permanad.se. Om ni skulle upptäcka något felaktigt i produktbeskrivningarna eller bilderna är vi tacksamma om ni meddelar oss.

Kunden upplyses härmed om att PerMånad generellt tillhandahåller produktbeskrivningar/bruksanvisningar till produkter som säljs på webbplatsen endast i en elektronisk version.

Force Majeure

Permånad.se är inte ansvariga för skada eller försening som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, mobilisering, krigshändelse, beslag, valutarestriktion, systemfel, fel eller inskränkningar i leveranser från underleverantörer, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet som antingen hindrar eller försvårar Permånad.se fullgörande i sådan grad att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.