Alternativen du har när bindningstiden är uppnådd
Byt till nya produkter
När bindningstiden är uppnådd har du möjlighet att lämna tillbaka din utrustning utan extra kostnad om skicket är bra. Är produkten skadad kan du nyttja vår försäkring om du inte aktivt valt bort den. Du har då möjlighet att beställa helt nya produkter och få ett riktigt bra erbjudande. Självklart kan du få den nya produkten innan du returnerar den gamla.
Har du en Mac-dator är du berättigad att uppgradera innan din bindingstiden är uppnådd. Kontakta gärna vår support när det är dags så hjälper dem dig!
Avsluta avtalet
Om du inte längre har behov av utrustningen och inte önskar något nytt kan du enkelt lämna tillbaka den och avsluta ditt avtal.
Viktigt att tänka på här är att returnera utrustningen till oss innan du går in på nästa fakturaperiod. Planera i god tid och om produkten är skadad så är det bra att kontakta oss först för att antingen ta det på försäkringen eller hitta en annan lösning.
Om du planerar att lämna tillbaks datorn efter avtalstiden är slut så är det viktigt att du inte sätter fast några klistermärken på din utrustning. Om det sitter klistermärken på utrustnignen eller om det finns märken från klistermärken så kommer vi debitera dig en avgift beroende på hur stor skadan är.
Köp loss
Köp loss och behåll din utrustning. Kontakta oss 3 månader i förväg om du vill köpa loss, innan fakturan för nästa period skickas ut. Detta då finansbolagen fakturerar ett kvartal i förskott. I vår portal får du en komplett översikt av dina avtal och dess löptider.
Fortsätt som vanligt
Ibland är tajmingen inte alltid rätt för att köpa loss eller uppgradera till ny utrustning. Därför löper ditt avtal på tills du bestämt dig hur du vill gå tillväga. Din försäkring är självklart aktiv under hela perioden och du har full tillgäng till vår kundportal där du kan skapa serviceärenden, kontakta supporten och nyttja andra funktioner.